Fenomenet Anna Anka – av Anna Anka


Anna Anka kämpar vidare

Anna Anka kämpar vidare

Saxat från vår intellektuelle vän Anna Anka, läs och njut av filosofiska irrvägar:

”Det ar aldrig fint att diskutera sig sjalv i 3 person, jag vet. Men efersom jag ar kand jantelags-brytare sa antar jag att det passerar som normalt. Anledningen till rubriken ar att jag vill diskutera varfor mitt intagande i mediavarlden varit sa fantastiskt provocerande och nytankande, sa till den grad att manniskor antingen alskar mig eller hatar mig.
Som vi sager i USA, I don’t sugarcoat things. Dvs jag lindrar inte in det jag tycker och tanker, och jag sitter inte och ponerar i hundra ar innan jag sager det jag har pa hjartat. Jag ar impulsive och rapp och det stor sa manga!

I vart samhalle maste man ta hansyn, och det gor jag kanske inte alla ganger.
Men det betyder inte att jag inte menar val!

Vad spelar det for roll vad jag har for askiter? varfor ska det paverka er svenskar dar hemma? jag tror att ni kanner er hotade av mig.

Jag har aldrig tvingat nagon att halla med mig, det ar val underbart att vi alla ar olika, ganska trakigt liv om vi alla hade samma asikter och sett likadana ut eller hur? Men jag lever efter dena tro och jag kommer fortsatta att uttala mig om hur jag kanner och tanker.

Jag tycker i ovrigt att det kanns ledsamt att man blir betraktad sa svart-vitt i vart samhalle. Bara for att jag har asikter som gar emot somliga standard-normer, betyder inte det att jag saknar medkansla och hjarta.

Ni som inte vet, just nu haller jag pa att dedikerar alla mina dagar att hjalpa manniskor att forbattra sina liv. Och det ar nagot som jag innerligt brinner for.

Jag alskar nar jag kan hjalpa manniskor att uppna sina drommar, och hitta formagan inom sig att vara sjalvgaende, och starka manniskor, som i sin tur kan hjalpa andra. Det gar inte att uppna detta, om man inte ar arlig!

Det gar inte att vanda en situation om man inte forst accepterar den. Fornekelse grundar sig ofta i en radsla for smarta. Men smarta ar en temporar och nodvandig funktion, som fungerar som en varning att nagot behover forandras.
Vare sig det ar att man lagger handen pa en varm platta eller att man maste inse att en nar och kar ar borta, sa innebar smartan en livsviktig punkt som maste erkannas av den som upplever den.

Skillnaden mellan smarta och lidande, ar att undantryckt smarta orsakar ett langvarigt lidande, som gar ut over langt mer an sjalva omradet det hela handlade om fran borjan. Smartan daremot, ar jobbig men tillfallig, och erbjuder en positiv vandpunkt som utvecklar individen till en starkare och rikare manniska.

Jag bryr mig tillrackligt mycket om mina medmanniskor, for att vara den rosten som ar arlig. Din baste van kanske inte sager sanningen, men hur ska du da nagonsin ta itu med dina skelett i garderoben?

Ni kankse inte alskar mig for det just nu, men forhoppningsvis kommer ni tacka mig senare. De manniskor som kanner och alskar mig ar manga, och dom vet att jag ar langt ifran att vara elak eller en dum manniska.

Jag hoppas att ni som avskyr mig kan tanka till och ifragasatta era pahopp, och till alla ni som stottar mig vill jag bara saga tack.”

~ av Erik på 23 augusti 2010.

Lämna en kommentar